Varianta ocolitoare pentru Balș și Slatina ar putea fi gata anul acesta

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că un tronson din drumul expres Craiova - Pitești, mai exact bucata care ocolește Balș și Slatina, ar putea fi gata înainte de termen, chiar anul acesta, potrivit promisiunilor făcute de constructor. Cătălin Drulă a spus, într-o intervenție la Digi24, că bugetul de anul acesta este unul record și speră că va exista capacitatea de absorbție a acestor fonduri.

„Promisiunea constructorului este că va finaliza acest tronson până la sfârșitul anului - 40 de kilometri care prezintă și o variantă ocolitoare pentru localitățile Balș și Slatina, care erau cele două puncte unde se bloca traficul. Cei 40 de kilometri vor asigura o variantă ocolitoare, mergând între Craiova și Pitești“, a declarat Cătălin Drulă, care a explicat că mai buna organizare din partea ministerului permite un avans rapid al lucrărilor, dar este de remarcat și o mobilizare a constructorului.

„E vorba de o pregătire mai bună a proiectului și de la minister. Noi ne-am pregătit în aceste luni spre exemplu de niște exproprieri, niște locuințe care erau pe traseu. Oamenilor li s-a asigurat mutarea în anumite localități. Echipa pe care o am la minister și împreună cu cei de la CNAIR s-a luptat ca toate barierele birocratice să fie depășite. Avem spre exemplu niște terenuri care au fost transferate de la Ministerul Agriculturii, de la Ministerul de Interne, foste terenuri ale Romsilva. Și acolo am avut niște hotărâri de guvern pe transfer. E vorba și de mobilizarea acestui constructor român care are foarte multe utilaje și foarte mulți oameni care sunt ai săi, deci nu lucrează cu subcontractori, și atunci au putere și forță de a se mobiliza și a lucra într-un ritm mai alert. Deci se poate atunci când lucrurile sunt așezate corect“.
Legat de tronsoanele acestuis drum, pe care mai sunt probleme, ministrul Transporturilor a anunțat că săptămâna viitoare va fi semnat contractul pentru construirea lotului 4. „Tronsonul 3 dinspre Slatina la Pitești, până la Colonești: contractul este deja semnat cu aceeași firmă românească de pe lotul 2. A început deja organizarea și pregătirea de șantier, iar luna viitoare probabil spre sfârșit încep lucrările în plin. Iar pentru lotul 4 a fost o reevaluare impusă de instanță, este gata, săptămâna viitoare se transmite de către CNAIR noul câștigător al licitației pentru acest lot“, a declarat Cătălin Drulă, care a spus că cel târziu în 2023 întreg drumul expres va fi gata. „Întreg drumul Craiova-Pitești circulabil ar putea fi gata la sfârșitul anului 2022. Pe tronsonul 4, acolo ar putea să intrăm în 2023“.

În cadrul aceleiași intervenții, Cătălin Drulă a enumerat din nou o parte dintre prioritățile legate de infrastructură, în contextul discuțiilor despre bugetul de stat care ar urma să fie adoptat săptămâna viitoare. „Bugetul pentru transporturi este de 14,1 miliarde de lei, o creștere de 10% față de execuția de anul trecut. Avem 8 miliarde de lei pentru investiții din fonduri europene, acesta este un record după Revoluție. Este o creștere de 30% față de anul trecut și aici intră marile proiecte de autostrăzi, de căi ferate. Noi proiecte care intră în execuție anul acesta sunt Pitești-Curtea de Argeș, parte din autostrada Pitești-Sibiu, acel lot 5. La autostrada de Centură București am dat drumul la lucrări pe tronsonul 1 în zona de sud, pe tronsonul 2 deja se lucrează, iar pe tronsonul 3 spre sfârșitul primăverii încep și acolo lucrările. Mai avem 90 de kilometri din Autostrada Transilvania între Cluj-Napoca și Oradea. Finalizăm Autostrada Sebeș-Turda, deschidem ultimii 29 de kilometri între Alba-Iulia și Aiud, tronsonul Ungheni – Târgu Mureș și apoi un drum nou de legătură cu 4 benzi la Giurgiu se finalizează anul acesta, între podul peste Dunăre și DN5. Variantă ocolitoare la Satu Mare, la Mihăilești. Scoatem la licitație Autostrada A7, Autostrada Moldova și încercăm să scoatem la licitație spre sfârșitul anului și bucăți din Autostrada A8, cea care leagă Moldova de Transilvania“.

Referitor la declarația premierului Florin Cîțu, despre evaluarea miniștrilor cu mandatele pe masă, Cătălin Drulă a subliniat că prim-ministrul a fost ministru al Finanțelor Publice și cunoaște specificitatea plăților făcute de ministerul Transporturilor, care primește cele mai multe facturi de plată spre finele anului, deci execuția bugetară este diferită față de alte domenii.

„Proiectele de investiție merg în plin, noi am spus constructorilor că bani sunt, numai să lucreze. La Ministerul Transporturilor există o specificitate a execuției bugetare pentru că sezonul de construcție începe când e și vremea bună, deci cam acum, în zona februarie-martie. Cele mai multe facturi vin în ultima parte a anului, în ultimul trimestru. Desigur, premierul a fost ministrul Finanțelor, deci cunoaște această specificitate a execuției bugetare pe Ministerul Transporturilor, dar oricum anul acesta eu sper chiar să trecem de acele 8 miliarde de lei alocate pentru investiții și la rectificare să fim în situația în care să cerem suplimentare pentru că sunt convins că acolo nu va fi o problemă având în vedere că e vorba de fonduri europene. Dacă putem să depășim 8 miliarde de lei ar fi chiar foarte bine. Numai unul dintre constructorii din zona de autostrăzi și-a propus o țintă super ambițioasă de 3 miliarde de lei. Până la urmă, când vorbim de bani, vorbim de lucrări efectuate efectiv în teren, așa că în acest caz, cu cât mai mult, cu atât mai bine“, a explicat Cătălin Drulă.

Alte stiri

Deputata USR PLUS Diana Stoica, desemnată raportor al Comisiei pentru pentru afaceri sociale din cadrul APCE
Diana Stoica, membră a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Consiliului E...
Vezi mai mult
Senatul a votat inițiativa USR PLUS – PNL de desființare a Institutului Revoluției Române
Plenul Senatului a adoptat cu majoritate de voturi inițiativa legislativă depusă de mai multi par...
Vezi mai mult
USR PLUS depune lege pentru protecția arborilor remarcabili
Senatorul USR PLUS Aurel Oprinoiu și deputata USR PLUS Diana-Anda Buzoianu au depus la Biroul Per...
Vezi mai mult
Alianța „Împreună pentru Bragadiru” sesizează nereguli uriașe în organizarea alegerilor parțiale de la Bragadiru
Alianța „Împreună pentru Bragadiru” va depune mai multe sesizări împotriva Primăriei Bragadiru, a...
Vezi mai mult
Dezbatere USR PLUS: „Piața de capital din România – Prezent și viitor”
Parlamentarii USR PLUS au organizat, joi, o dezbatere pe tema pieței de capital din România, cu p...
Vezi mai mult
Vot USR PLUS pentru ca lucrătorii în cariere și termocentrale să se poată pensiona în condiții echitabile
Camera Deputaților a adoptat astăzi, în calitate de Cameră decizională, amendamentele propuse de ...
Vezi mai mult
Candidații USR PLUS la alegerile locale parțiale din 27 iunie
„Fără hoție la Primărie” este misiunea pe care continuăm să ne-o asumăm. Candidații USR PLUS la a...
Vezi mai mult
USR PLUS, singurul partid care susține reexaminarea legii ce vizează educația pentru sănătate
USR PLUS este singurul partid parlamentar care susține reexaminarea legii care vizează și educați...
Vezi mai mult

Susține-ne

Mulțumim pentru suport.
Hai să continuăm să transformăm România împreună!