USR cere ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, să nu slăbească legislația siguranței rutiere

În țara din UE cu recordul negativ de siguranță rutieră, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii se pregătește să relaxeze legislația din domeniu.

Parlamentarii USR, membri ai comisiilor de Transporturi din Camera Deputaților și Senat, îi reamintesc ministrului Grindeanu că, în 2020, de pildă, aproape 10% din victimele accidentelor rutiere din întreaga Uniune Europeană au fost în România.

Raportat la un indicator de 1 milion de locuitori, România conduce detașat acest clasament al morții cu 85 de decese, pe locul al doilea în 2020 situându-se Letonia cu 73 de victime/1 milion de locuitori. La mare distanță este Suedia, de exemplu, cu mai puțin de 20 de victime/1 milion de cetățeni.

 

În acest context, un proiect de Ordonanță publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii promite să aducă grave prejudicii siguranței rutiere din România.

Printre modificările propuse se numără:

- Angajații ARR NU mai vor fi obligați sa participe la cursuri de perfecționare o dată la 2 ani. În prezent, aceștia își pierd calitatea de auditori dacă nu participă la cursuri.
- Dispare obligația poliției de a notifica ARR în caz de accident mortal și obligativitatea ARR de a face inspecție de siguranță în cel mult 90 de zile în acel punct periculos, precum și revenirea ulterioară în acele puncte a personalului ARR pentru a verifica că măsurile de siguranță propuse au fost executate de administratorul drumului.
- Inspecția de siguranță periodică pe rețeaua rutieră existentă se va face din 3 în 3 ani, nu din 2 în 2 cum e acum, și nu mai trebuie respectată o listă cadru de verificare a elementelor de siguranță.
- ARR actualizează clasificarea tronsoanelor de drum pe categorii de siguranţă rutieră o dată la 5 ani (acum e la 3 ani). Astfel, prima clasificare va avea lor cel târziu în 2024, deși conform legislației în vigoare trebuia deja să o facă cel puțin pe prima.
- Este eliminată evaluarea de impact asupra siguranței rutiere din studiul de fezabilitate al unui proiect de infrastructură, ea trecând doar la nivelul studiului de pre-fezabilitate. Pentru majoritatea proiectelor CNAIR (cele incluse în Masterplanul de Transport) nu se mai face pre-fezabilitatea proiectului (e considerată realizată prin includerea în Masterplan), ci direct studiul de fezabilitate. Cu alte cuvinte, se elimină aproape complet obligativitatea acestei evaluări de impact a proiectului asupra siguranței rutiere.
- Dispare planificarea anuală în cazul inspecțiilor de siguranță, practic ARR le va face după bunul plac.

Parlamentarii USR din comisiile de transporturi cer ferm lui Sorin Grindeanu să nu promoveze această Ordonanță în Guvernul României.

Siguranța rutieră nu este terenul de joacă al unui politician sau altul, ci o răspundere pe care statul român o are față de cetățeni.


Semnatari:

Cătălin Drulă, Liviu Ionuț Moșteanu, Cristian Paul Ichim, Ion-Marin Lazăr, Iulian Ștefan Lorincz, Cristina Rizea, Marius Bodea, Cristinel Gabriel Berea.

Alte stiri

Senatorul Claudiu Mureșan, inițiativă legislativă pentru asigurarea accesului la propriul cazier juridic
Senatorul USR Claudiu Mureșan a depus o inițiativă legislativă care vizează asigurarea accesului ...
Vezi mai mult
Senatorul USR Claudiu Mureșan, inițiativă legislativă pentru accesul neîngrădit al șoferilor la propriul cazier rutier
Senatorul USR Claudiu Mureșan a depus azi o inițiativă legislativă care să permită accesul poseso...
Vezi mai mult
Senatorul USR Claudiu Mureșan, inițiativă legislativă pentru reducerea birocrației pentru arhivari
Senatorul USR Claudiu Mureșan a depus o inițiativă legislativă care simplifică procedurile de aut...
Vezi mai mult
Facturile la căldură nu trebuie să fie încărcate pe nedrept! Există interes pentru investiții private în căldura din Bucureşti
Parlamentarii USR Cristina Prună şi Claudiu Năsui au organizat o dezbatere la Parlament cu lideri...
Vezi mai mult
Cătălin Drulă și Vlad Voiculescu critică administrația Boc: Întârzieri, rezilieri de contracte și pierderi de fonduri europene
Cătălin Drulă, președintele interimar al USR, și Vlad Voiculescu, președintele USR București, au ...
Vezi mai mult
Proiect de lege USR privind transparența utilizării bazelor sportive publice
Deputatul USR Brian Cristian a depus un proiect de modificare a Legii Educației fizice și sportul...
Vezi mai mult
Inițiativă legislativă USR pentru digitalizarea serviciilor consulare
Parlamentarii USR de Diaspora, senatorul Radu Mihail și deputatul Iulian Lorincz, au depus o iniț...
Vezi mai mult
Coaliția PSD-PNL-UDMR respinge inițiativele USR din domeniul educației pe care, apoi, le copiază în hotărâri de guvern
Coaliția PSD-PNL-UDMR a respins mai multe inițiative legislative depuse de USR și care ar fi cond...
Vezi mai mult
Inițiativă legislativă USR care elimină unele inechități din sistemul de pensii pentru cei care au lucrat în condiții grele de muncă
Mai mulți parlamentari USR au depus o inițiativă legislativă care repară unele inechități între p...
Vezi mai mult
Coaliția sărăciei nu dorește ca românii să știe ce alimente pun pe masă și nici ca sistemul de sănătate să primească mai mulți bani
Senatorii PNL, PSD și UDMR au votat împotriva a două inițiative legislative ale deputatului USR d...
Vezi mai mult