program_alegeri_locale_comunitati

Comunități conectate la tehnologie

Înlocuim cozile la ghișee cu servicii online și cu aplicații digitale.

Astăzi, orice drum la primărie este o bătaie de cap. Niciodată nu e clar ce acte îți trebuie, unde trebuie să le depui, când trebuie să vii după ele, cine îți răspunde. Dar nu trebuie să fie așa.

Relația cu autoritățile poate fi mai clară și mai simplă, mai ales cu ajutorul tehnologiei. Alege candidați care înțeleg cum funcționează tehnologia și relația ta cu primăria poate deveni la fel de simplă cum este trimiterea unui mesaj de pe telefonul mobil.

Obiective

Smart Community prin digitalizarea interacțiunii dintre autoritatea locală și cetățean: fiecare instituție publică locală va trebui să își schimbe fluxurile interne de lucru astfel încât să acomodeze lucrul cu documentele electronice; cetățeanul va putea delega autorității publice obținerea documentelor necesare unei cereri, dacă acele documente se află la alte instituții sau autorități publice locale; acces la formulare precompletate, ușor de înțeles de către cetățeni;

Sistem de management digital al documentelor interne primăriei și instituțiilor subordonate astfel încât orice cetățean să poată accesa on-line orice document (exceptând elementele confidențiale) aflat în posesia autorităților locale;

Interconectare și identitate electronică: toate softurile achiziționate de autoritățile publice vor fi interconectate la rețeaua de “autostrăzi digitale” formate din rețele interconectate între toate autoritățile publice deținătoare de date; orice soft dezvoltat din fonduri publice sau achiziționat de autoritățile locale care prevede autentificarea cetățenilor, va permite și autentificarea prin intermediul cărții electronice de identitate (CEI);