Primarii USR PLUS din București desființează panourile publicitare amplasate ilegal pe domeniul public și, astfel, pun capăt acestor afaceri păguboase pentru cetățeni.
În Sectorul 1 al Capitalei, primarul Clotilde Armand a demontat, în ultima săptămână, 17 panouri ilegale care aparțin firmei Euromedia, controlată de Sebastian Ghiță, fiind aplicate amenzi de 340.000 de lei.
Euromedia este firma care a primit de la administrația Firea-PSD 18 milioane de euro pentru achiziția de mobilier urban în stațiile de troleibuz și autobuz, în plină pandemie COVID.
Clotilde Armand a început desființarea panourilor amplasate ilegal pe domeniul public în luna februarie, când au fost demontate 30 de panouri, prisme, mesh-uri și bannere. Edilul a denunțat încă de atunci mafia din domeniul publicității stradale, posibilă prin complicitatea unor funcționari din primărie.
„Aceste panouri publicitare aparțin unor firme controlate de foști politicieni sau oameni de afaceri certați cu legea, care au profitat ani de zile de pe urma ilegalităților și „toleranța" funcționarilor din primărie. Dar mesajul nostru este ferm: nimeni nu este mai presus de lege în Sectorul 1! Nici măcar dl. Ghiță cu aparatul lui de kompromat”, a arătat Clotilde Armand.
Și în Sectorul 2 al Capitalei, primarul Radu Mihaiu a început ridicarea panourilor publicitare amplasate ilegal din luna februarie, cele 55 de amenzi aplicate până în prezent depășind 114.000 lei.
Prin dispozițiile de primar semnate din ianuarie până la începutul lunii iunie, au fost ridicate deja 45 de panouri, un cub și o prismă. Primăria se pregătește să dea jos încă 10 panouri, iar alte 134 au fost luate în vizor.
Radu Mihaiu a cerut Consiliului General al Municipiului București să adopte un regulament nou de publicitate care să stabilească unde pot fi amplasate panourile și să crească tarifele.
„E inadmisibil ca pentru panouri care se închiriază cu 600-1000 de euro/lună firmele să plătească înapoi câțiva zeci de lei”, a explicat primarul Sectorului 2.