Cristian Paul Ichim: Trebuie să găsim și pentru România cele mai eficiente soluții pentru dezvoltarea infrastructuri

Deputatul USR PLUS de Bacău a arătat, în plenul Parlamentului, de ce este vitală dezvoltarea infrastructurii de transport pentru România și cum bugetul pe 2021 asigură continuarea lucrărilor la marile drumuri naționale și, mai ales, pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

Textul integral al declarației susținute în plenul Camerei Deputaților:

 

„Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

Dragi români,

 

Declarația mea politică se numește Infrastructura, un drum spre viitor!

 

Măsura dezvoltării unei țări este dată și de calitatea infrastructurii. Fie că vorbim despre cea rutieră sau despre cea feroviară, în România, în privința infrastructurii, suntem într-o eternă stare de nemulțumire și frustrare.

 

În tot acest timp, calitatea vieții noastre este influențată în mod direct. Luarea unor decizii depinde uneori de calitatea sau existența unui drum care ar trebui să lege casa noastră de locul de muncă, de școala copiilor noștri și accesul spre destinațiile preferate pentru vacanță.

 

În privința dezvoltării societății, lipsa unei infrastructuri adecvate și coerente face ca multe oportunități pentru investiții să ne ocolească orașul în care trăim. Eu vin din Bacău și știu cât de importantă este centura unui oraș aglomerat. La noi în județ, ca în multe alte locuri din țară, micii întreprinzători de cele mai multe ori evaluează infrastructura ca fiind un factor de risc pentru dezvoltarea propriei afaceri.

 

Sunt țări în Uniunea Europeană care au făcut din infrastructură o prioritate națională și au direcționat în consecință cele mai mari sume din fonduri către dezvoltarea sau modernizarea drumurilor, căilor ferate și a metroului. Primul exemplu la care mă gândesc ca model de cea mai bună practică este Spania. În ultimii ani, Spania a beneficiat din plin de fondurile europene, fiind în prezent prima țară din Uniunea Europeană la numărul de kilometri de autostradă construiți din fonduri europene. În 1986 au intrat în UE cu numai 400 de km de autostradă și au reușit să construiască, din fonduri europene, încă 14.000 de km de autostradă. Cel mai mare beneficiu se simte de fapt, în calitatea vieții și în speranța de viață. Firește că toate măsurile din infrastructură au fost dublate de investițiile în serviciile sociale, de sănătate și de educație. Dar, au pornit de la grija responsabilă față de infrastructură.

 

În România, ne împotmolim constant în studii de fezabilitate care nu sunt elaborate profesionist, în caiete de sarcini făcute cu dedicație și în multe contestații.

 

Este timpul și pentru noi să ieșim din aceste mentalități și să ne preocupăm în mod real de infrastructură. În bugetul pentru acest an există sume considerabile alocate pentru continuarea lucrărilor la marile drumuri naționale și mai ales pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

 

Din poziția mea de vicepreședinte al Comisie de transporturi îmi exprim toată disponibilitatea pentru a colabora și a găsi și pentru România soluțiile cele mai eficiente pentru dezvoltarea infrastructuri. Bune practici deja există. Nu este nevoie ca noi să inventăm acum roata, trebuie doar ca împreună să o punem în mișcare.

 

Vă mulțumesc.”

Alte stiri

Dezbatere organizată de USR pe tema degrevării instanțelor de judecată
La inițiativa deputaților USR Oana Murariu și Mihai Badea, Camera Deputaților a organizat, marți,...
Vezi mai mult
Victorie USR pentru debirocratizare. Declarația anuală de beneficiar real, eliminată din nou
USR face un nou pas în lupta pentru eliminarea birocrației infernale și inutile care îi împovărea...
Vezi mai mult
Primarii USR lansează programe de bugetare participativă prin care cetățenii pot decide ce proiecte vor fi implementate
Primarii USR au lansat programe de bugetare participativă prin care cetățenii localităților pe ca...
Vezi mai mult
Deputat USR Pollyanna Hangan: Din banii pentru pensiile speciale ale primarilor ar avea o masă caldă la școală aproape 850.000 de elevi
Deputații USR au votat astăzi pentru continuarea Programului-pilot „Masă caldă în școli”, argumen...
Vezi mai mult
Coaliția PSD-PNL-UDMR încurajează sinecurile și refuză numirea unor profesioniști la conducerea instituțiilor publice
Pentru că, de 30 de ani încoace, s-au obișnuit să controleze funcționarea tuturor instituțiilor p...
Vezi mai mult
Brașovul devine primul municipiu din România care folosește 100% energie verde
Brașovul, administrat de primarul USR Allen Coliban, a devenit primul oraș din România care folos...
Vezi mai mult
Proiect USR pentru profesionalizarea conducerii regiilor autonome și companiilor naționale
Deputata USR Cristina Rizea a depus o inițiativă legislativă care limitează interimatele la condu...
Vezi mai mult
Lege USR: Studenții vor avea acces gratuit la toate bibliotecile universitare
Senatul a aprobat cu unanimitate de voturi inițiativa legislativă semnată de mai mulți parlamenta...
Vezi mai mult
Claudiu Năsui: “În loc să reducă numărul de bugetari, PNL îi sporește și îi consolidează prin concursuri aranjate”
La Ministerul Economiei continuă marea împărțeală.   În loc să reducă numărul de bugetari, PNL nu...
Vezi mai mult
Radu Mihail: ”Oamenii sistemului vor să schimbe iar Constituția, astfel încât președintele să nu mai fie ales de români, ci de ei!”
Senatorul USR Radu Mihail, liderul grupului USR din Senat, avertizerază că sub masca revizuirii C...
Vezi mai mult
România, campioană în UE la evaziunea fiscală. USR cere adoptarea de urgență a proiectului privind înăsprirea pedepselor pentru evazioniști
România este campioană în Uniunea Europeană în ceea ce privește evaziunea fiscală, înregistrând c...
Vezi mai mult
Grup de lucru în USR pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilități
În USR sunt numeroși membri cu diferite dizabilități. Unii au candidat la alegerile locale și par...
Vezi mai mult